Perjanica BYD-jeve luksuzne marke YANGWANG U9 Xtreme već je najbrži automobil na svijetu, a sada je dodatno pomakla granice performansi.
Naime, samo mjesec dana nakon što je na testnoj stazi ATP Papenburg postavio svjetski rekord u najvišoj ostvarenoj brzini – čak 496,22 km/h – YANGWANG s ponosom objavljuje da je ostvario najbrži krug za električne supersportske automobile na stazi Nürburgring, među ljubiteljima automobila poznatoj i kao Zeleni pakao.
Tim inženjera još od srpnja 2024. provodi dugoročna testiranja na stazi Nürburgring Nordschleife dugoj 20,832 km, a golemu količinu podataka prikupljenih tim testiranjima upotrijebili su u razvoju modela U9 Xtreme.
Prvi auto u toj kategoriji
YANGWANG je tako 22. kolovoza 2025. s modelom U9X napravio krug oko Nürburgringa za 6:59,157 minuta i tako skinuo 5 sekundi od prethodnog rekorda električnih supersportskih automobila, čime je postao prvi automobil u toj kategoriji koji je krug prošao za manje od sedam minuta.
Ovo je najbrži auto na svijetu: Juri gotovo 500 na sat i ne dolazi iz Europe
“Predani smo pomicanju granica onoga što možemo ostvariti tehnologijom, a Nürburgring predstavlja legendaran izazov i za automobile i za vozače, tako da nimalo ne čudi da naši inženjeri tamo nastoje ostvariti svoje snove. Čestitam cijelom timu na ovom fenomenalnom ostvarenju. U9 Xtreme, uskoro dostupan u ograničenoj seriji, dokazao je da nije najbrži automobil na svijetu samo na ravnom potezu, nego da raspolaže performansama i dinamičkim osobinama koje mu omogućuju da ostvari rekordno vrijeme čak i na stazi s najrazličitijim konfiguracijama zavoja”, izjavila je Stella Li, izvršna potpredsjednica marke BYD.
Iskusni njemački vozač za upravljačem
Za upravljačem je bio Moritz Kranz, iskusni njemački vozač koji je u svojoj karijeri u GT natjecanjima na iznimno izazovnom Nordschleifeu odvezao više od 10.000 krugova.
“Nürburgring Nordschleife najzahtjevnija je staza na svijetu, a naše vrijeme kruga rezultat je vještina BYD-jevih i YANGWANG-ovih inženjera. Bez njihovog napornog rada na uravnoteženju performansi snažne električne platforme i voznih osobina šasije, ovaj vrhunski rezultat ne bi bio ostvariv”, rekao je Kranz.
U9 Xtreme konstruiran je na prvoj serijski proizvedenoj ultravisokonaponskoj platformi napona 1200 V pokretanoj četirima motorima vrhunskih performansi, od kojih svaki može ostvariti i do 30.000 o/min. Njegova ukupna snaga iznosi više od 3000 KS. Tako omjer snage i mase iznosi 1217 KS po toni, čime je podigao letvicu u pogledu performansi.
U9 Xtreme koristi istu platformu e⁴ Platform i inteligentni sustav za nadzor kretanja karoserije DiSus-X kao i već postojeći YANGWANG U9, uz dodatnu prednost što na inovativan način primjenjuje taj sustav na trkaćim stazama i tako uravnotežuje performanse potrebne za ostvarivanje najviše brzine s osobinama potrebnim za ostvarivanje najbržih vremena kruga.
Novi sustav hlađenja
Kako bi se nosio s ovom legendarnom stazom poznatom po strmim usponima i spustovima te zahtjevnim zavojima, U9 Xtreme opremljen je potpuno novim sustavom hlađenja, novim karbonsko-keramičkim kočnicama koje koriste i titanijsku slitinu te semi-slick gumama GitiSport e·GTR² PRO razvijenim u suradnji s proizvođačem Giti.
Ova su mu poboljšanja omogućila ostvariti rekordnu najvišu brzinu od 496,22 km/h, ali i najbrže vrijeme kruga na Zelenom paklu Nürburgringa.
U9 Xtreme uskoro će biti dostupan u ograničenoj seriji od 30 primjeraka. Ime duguje engleskoj riječi Extreme koja označava granice i ultimativno, s posebnim naglaskom na slovo X koje označava nepoznanicu. Ova obilježja savršeno odgovaraju Yangwangovoj filozofiji uživanja u samom činu istraživanja i inovacijama koje iz njega proizlaze.