Često neki model automobila bude toliko popularan da ga proizvođač i nakon odlaska s tržišta pokuša vratiti u vidu modernog retro modela. Takvi noviji primjeri su Renault 5 i Fiat Grande Panda.
Ipak, rijetko je koji model stekao toliko popularnost da je proizvođač od njega odluči napraviti skroz novi brend. No to se upravo dogodilo Volkswagenu. Da, dobro ste pročitali, Nijemci su uzeli jedan svoj model i od njega napravili zaseban brend.
I ne, ne radi se tu niti o Golfu, niti o Passatu, kao što biste vjerojatno na prvu pomislili. Radi se o modelu koji se prodavao i kod nas, iako nikada nije postigao neki veliki uspjeh. Barem ne niti približan kakav je postigao u Kini.
Golf kao limuzina
Radi se o modelu Volkswagen Jetta. Jetta se pojavila početkom 1980-ih kao sedan izvedenica Golfa, odnosno Golf u limuzinskoj varijanti. U svojih šest generacija pratila je Golf, dok je sedma ostala rezervirana samo za američko tržište.

Kako su u Aziji limuzine bile iznimno popularne, tako je Jetta postala njihova verzija Golfa. Ime Jetta u Kini se pojavilo 1991. te je dominiralo tržištem:od 2001. do 2006.

Jetta je u to vrijeme bila najprodavaniji osobni automobil u Kini. Tijekom gotovo 30 godina postala je ikona, a do 2021. prodano je 4,6 milijuna primjeraka. Tih su godinau Jetta i njezin prethodnik VW Santana (baziran na Passatu) bili gotovo okosnica kineskog vala motorizacije.
Cijena u Kini
Stoga ne čudi potez iz 2019. kada je VW odvojio Jettu kao zasebnu marku u Kini. Cilj brenda bio je osvojiti vozače s ograničenim budžetom i mlađe kupce. Jetta je tako u Kini poslata povoljnija ulaznica u svijet VW-a.

Kada je marka stigla na tržište u rujnu 2019. kupcima je isporučeno gotovo 30.000 vozila. Drugim riječima, lansiranje Jette bilo je najuspješnije predstavljanje neke nove marke u Kini.

S poslovne strane, ovaj je potez bio itekako promišljen. Prije pandemije, oko 80 posto kupaca u Kini su bili upravo oni koji su kupovali automobil prvi put u životu. Uz to, kupvi su bili čak 20 godina mlađi nego oni u Europi ili Americi te su za auto izdvajali između 8000 i 15.000 eura.

I dok je zvijezdani status stekla kao limuzina, danas gotovo 80 posto prodanih Jetta čine SUV-ovi. Jetta sada prodaje pet modela – tri SUV-a i dvije limuzine. Njezina vodeća limuzina, VA7, čak ulazi i u srednju klasu s duljinom od 4.773 mm, što je vrlo blizu Passatu.
Uspjehu svakako doprinosi i cijena koja se kreće od 12.000 do 19.000 eura.



