Automobili na struju polako, ali sigurno, preplavljuju tržišta diljem Europe. Sve bržu elektrifikaciju potaknuo je dolazak kineskih brendova na europske ceste, pa su se ozbiljnog posla ubrzo uhvatili i europski proizvođači.
I dok se među njima vodila trka u koju je od starta uključena i Tesla, neko se vrijeme činilo kao da je japanska autoindustrija po pitanju elektrifikacije malo uspavana. Ili su možda u tom vremenu samo mudro posmatrali situaciju dok su mnogi na scenu izbacivali često i ne baš dobre električne automobile? Tko će ga znati…
Nova era Mazde
No činjenica je da su se i oni ove godine ozbiljno uključili u utrku zvanu elektrifikacija, a to potvrđuje i posljednji električni automobil koji je ovog tjedna i službeno predstavljen u Hrvatskoj – Mazda 6e.
Da, dobro ste pročitali – jedan od najvažnijih Mazdinih modela koje je ovaj automobilski brend napravio dobio je svoje moderno, električno izdanje s kojeg je teško skinuti pogled – što zbog prekrasnog izgleda, ali i jako konkurentne cijene koja bi bez problema mogla ugroziti trenutno najprodavanije električne modele na domaćem tržištu.
Dolazak Mazde 6e za brend označava ulazak u potpuno novu eru. No drugačiji pogon nije utjecao na neke tipične japanske detalje po kojima je Mazda poznata. Tako i u ovom slučaju ostali vjerni kodo dizajnu, čiji je cilj prikazati ljepotu prirodnog pokreta u automobilu koji miruje.
U kodo dizajnu, naglasak je na minimalističkim površinama, dinamičnoj igri svjetla i sjene te reduciranju nepotrebnih elemenata, a svi su ti detalji vidljivi i na novoj Mazdi 6e. Ona je zadržala svoju decentno elegantnu liniju, stavivši u fokus prednju masku gdje se već sada tradicionalno ističe Mazdin logotip.
Zanimljiv detalj stvorili su sa svjetlosnim obrubom oko prednje maske, koji se lijepo stopio s novim izgledom automobila.
Japanska kvaliteta je i dalje postojana
Japanska tradicija nastavlja se i u unutrašnjosti koja je napravljena u duhu filozofije MA, a koja znači čistoću prostora. Dizajn je čist i rasterećen svih suvišnih detalja, što ističe Mazdinu kvalitetu koja nije pala kao kod nekih drugih brendova. Materijali su ugodni i čvrsti, završna obrada je kvalitetna – kao što se od Japanaca i očekuje.
U modernu arhitekturu unutrašnjosti stopila se i multimedija, pa će vozači na raspolaganju imati head-up displej, vozačev displej te glavni središnji ekran kojim se može upravljati glasom, dodirom, ali i gestama što je novitet. To ujedno znači da smo u ovoj Mazdi ostali bez njihovog legendarnog joysticka kojim smo na oldschool način upravljali glavnim ekranom.
Kao da vozite pravu Mazdu
Kada su stvarali ovaj automobil, Mazdini inženjeri puno su radili na voznoj dinamici i sigurnosti. Njihova misija bila je stvoriti osjećaj kao da niste u električnom autu, već kako to oni kažu – kao da vozite pravu Mazdu.
I u tome su uspjeli, jer zaista su uštimali auto – u Mazdi 6e nema naglih trzaja kao u nekim drugim električnim autima kada stisnete gas, a trzaje nećete osjetiti niti prilikom regenerativnog kočenja, što smo primijetili odmah čim smo sjeli za volan i napravili prve kilometre.
Ovisno o preferencijama, vozači će moći birati između comfort, sport i custom načina vožnje.
Nova Mazda 6e bit će dostupna s manjom baterijom od 68,6 kWh s mogućnošću brzog punjenja do 165 KW te s većom baterijom od 80 kWh koja se puno maksimalnom brzinom do 90KW, ali zato daje preko 500 kilometara dosega.
Povezani u svakom trenutku
Kako bi vlasnici nove Mazde 6e uvijek bili povezani sa svojim automobilom, tu je i Mazdina aplikacija koja korisnicima pruža brojne mogućnosti – osim što možete vidjeti stanje baterije, možete na daljinski upaliti klimu, uključiti grijanje sjedala, zakazati vrijeme punjenja ili pak možete provjeriti jeste li zatvorili sve prozore.
Od dodatne opreme, Mazda 6e ima vučnu kuku s kapacitetom vuče do 1500 kilograma, mogućnost instalacije stražnje kutije za prevoženje dodatnih stvari, kao i V2L adapter preko kojeg vaša Mazda postaje izvor struje te u nju možete uštekati mali roštilj, aparat za kavu i slične uređaje.
Konkurentna cijena
Vratimo se sada na početak priče – osim izgleda, nova Mazda 6e impresionira i svojom cijenom koja se kreće u rasponu od 43.500 eura pa do 47.000 eura. Ako od toga oduzmete iznos koji je moguće dobiti preko državnih subvencija, cijena zapravo ispada i više nego korektna.
Rukavica je bačena! Bacili su je Japanci i to prvenstveno prema Tesli, brendu koji je kod nas i dalje po pitanju omjera uloženog i dobivenog best buy opcija. S ovim modelom, Mazda im je stala rame uz rame cijenom, dok su ih po pitanju kvalitete, moramo priznati – debelo prešišali.
Hoće li Mazda 6e postati ono što je nekada bila Mazda 6, pokazat će vrijeme. I naravno – kupci koji sada moraju prihvatiti da Mazda postoji i u električnom svijetu…