Ako će netko pamtiti 2025. godinu, to je onda francuski proizvođač automobila Renault koji ne staje s uzbudljivim modelima ove godine. Nakon što je prvo stigao dugo očekivani Renault 5, pa su svijetu predstavili i novi Renault Clio, konačno smo na domaćem tržištu dočekali dolazak još jedne legende, modela Renault 4.
Popularna katrica obilježila je djetinstvo mnogih ljudi u svijetu, ali i u Hrvatskoj. Riječ je o najuspješnijem Renaultovom modelu ikada koji je proizveden u preko 8 milijuna primjeraka, a koji se sada u 2025. godini na automobilsku scenu vraća kao električni automobil.
Bio i ostao funkcionalan
Novi Renault 4 napravljen je na naslijeđu legendarnog prethodnika, što znači da se ispod modernog ruha skriva iznimno funkcionalan i praktičan automobil za sve ljude. Nova četvorka duga je 4.14 metara. Dimenzijama se smjestila između modela Clio i Capture, odnosno Renaulta 5 i jako uspješnog modela Zoe kada govorimo o električnim modelima.
Ono na što su iz Renaulta posebno ponosni jest etiketa “made in Europe” – što znači da je riječ o automobilu europske proizvodnje, pa čak i kada govorimo o baterijama. Retro futuristički dizajn novog Renaulta 4 vješto prikazuje duh stare katrice iako automobil u novom izdanju izgleda puno ozbiljnije.
Sprijeda se ističe jednodijelna osvijetljena maska u čijem se središtu nalazi luminirani Renaultov logotip, dok su s bočne strane najuočljiviji ozbiljni blatobrani, kao i trapezasti prozorčić koji podjeća na stari Renault 4.
Funkcionalnost je oduvijek bila najveći forte katrice koja je bila pravi obiteljski automobil za sve potrebe, a mnoga lijepa sjećanja oko ovog modela povezana su s putovanjima na more.
Takva putovanja sada će biti još lakša zahvaljujući izdašnom prtljažniku zapremine 420 litara, kao i krovnim nosačima na kojima možete prevoziti tule, odnosno dodatne stvari. I ne samo to – za svaki slučaj, novi Renault 4 ima mogućnost vuče do 750 kilograma.
Udobnija unutrašnjost
Unutrašnjost u ovom automobilu dizajnerski je ista kao i kod Renaulta 5, uz nekoliko jako važnih razlika. Za početak, Renault 4 ima udobnija sjedala zahvaljujući debljoj pjeni u istima, a i sama unutrašnjost je prostranija pa se u automobilu bez problema mogu voziti četiri odrasla čovjeka.
Tu je već sada standardni OpenR link sustav multimedije s Google uslugama, kojih je na raspolaganju preko 100. I Renault 4 navigira putem Google Mapsa u koji je integriran pametni planer putovanja koji će vam pronaći punionice te vas informirati o vremenu koje morate provesti na istima.
Dinamičan s novim vozačkim funkcijama
Renault 4 napravljen je na AMPERE platformi te teži ispod 1,5 tone. Jako je dinamičan zahvaljujući multi-link stražnjem ovjesu kakav je i u modelu Renault 5, a zbog kompaktnih dimenzija ima i mali krug okretanja.
U autu se možete voziti samo na jednu pedalu zahvaljujući sustavu one pedal, a koji sada u potpunosti može zaustaviti automobil. Novost je i da se u Renaultu 4 možete voziti na dva nova načina vožnje – snow i all terrain. Za sigurnu vožnju tu je 25 ADAS sustava, a one dosadne i u ovom modelu možete isključiti na prekidaču My Safety.
Renault 4 dolazi u verziji od 120 KS s baterijom od 40 kWh što omogućava autonomiju do 308 kilometara, ili u jačem izdanju sa 150 KS te baterijom kapaciteta 52 kWh. Veća baterija daje doseg do 409 kilometara.
Na AC punionicama brzina punjenja iznosi 11 kW, dok će se na brzim punionicama baterija puniti brzinom do 100 kW, odnosno do 80 kW na maloj bateriji.
Poznata cijena u Hrvatskoj
Renault 4 bit će dostupan u tri razine opreme – Evolution, Techno i Iconic. Manja baterija dolazit će samo na jednoj razini opreme, dok ostale dvije bogatije opreme biti dostupne isključivo s većom baterijom. Novi Renault 4 već je dostupan i u Hrvatskoj, a cijena mu kreće od 30.990 eura.
Prvi dojmovi nakon prvih kilometara s novim Renaultom 4 iznimno su pozitivni. U modernom ruhu u kojem nam je stigao, Renault 4 u potpunosti je spreman obilježiti živote nekih novih generacija – baš kao što je to nekada davno napravio i njegov legendarni prethodnik…