Iako je Europa prije nekoliko godina pompozno najavila potpuno ukidanje proizvodnje motora s unutarnjim izgaranjem, čini se da do toga ipak neće doći.
Naime, kako je u intervjuu za njemački list Handelsblatt kazao Apostolos Tzitzikostas, povjerenik za održivi transport i turizam, izgleda da će motori s unutarnjim izgaranjem ostati u prometu i nakon 2035. godine, ali isključivo ako će koristiti goriva s niskim emisijama.
Za sve je ‘kriv’ njemački kancelar?
Do promjene mišljenja u Bruxellesu navodno je došlo nakon pisma koje je njemački kancelar Friedrich Merz uputio predsjednici Europske komisije Ursuli von der Leyen, u kojem je zatražio fleksibilniji pristup prema ovoj temi.
Prema riječima Tzitzikostasa, EU želi postaviti temelje za gospodarski održiv i društveno pravedan prijelaz na pogone s klimatski neutralnim emisijama. Razmatraju se sva tehnološka rješenja za smanjenje emisija, uključujući i motore s unutarnjim izgaranjem koji proizvode manje štetnih tvari.
Riječ je o obnovljivim opcijama poput sintetičkih goriva i biogoriva, a primjer je HVO100, dizelsko gorivo dobiveno iz hidrogeniziranih biljnih ulja i životinjskih masnoća, koje smanjuje emisije i do devedeset posto u odnosu na klasični dizel.
Europska Unija trebala je predstaviti revidirani paket mjera 10. prosinca, no rasprava je pomaknuta za kraj mjeseca.


