Toyota Yaris Cross je gradski crossover koji dolazi s isključivo s hibridnim pogonom.
Predstavljen 2021. godine. Napravljen na nasljeđu napredne hibridne tehnologije, dizajna malih automobila i konstrukcije SUV-ova. Spoj Yarisa i Toyotinih SUV modela, ali s vlastitim karakterom.
Riječ je zapravo o crossover verziji popularne Toyote Yaris. Automobil je razvijan u Europi za europske kupce te se proizvodi u Europi.
Proizvodi se u Europi, u Toyotoninom pogonu u Francuskoj, a na njegovom su dizajnu radili Japanci i Europljani.
Izgled
Kada su stvarali ovaj auto, intervjuirali su stvarne kupce kako bi razumjeli njihov stil života, što im se sviđa, koje su im dnevne aktivnosti i kako uživaju.
Također, kada su skicirali prvi Yaris, dizajneri kažu da im se stalno vraćala znamenita slika dijamanta (tlocrt auta iz zraka), pa su skovali izraz nimble diamont (žustri dijamant) i na temelju toga napravili finalni dizajn Yaris Crossa.
Kasnije se pokazalo da će taj auto stvarno biti pravi dijamant, jer je to najprodavaniji Toyotin model u Europi. Širi je, viši i duži od običnog Yarisa, ali i znatno podignutiji, pa je zbog toga i puno lakši sam ulazak u automobil.
Iako se radi o Yarisovom mlađem bratu, zanimljivo je da izgledom čak možda i više podsjeća na mali RAV4 nego na Yarisa.
Dva su ključna stupa dizajna – robusnost i minimalizam – i oba su jasno vidljiva odmah čim pogledate auto. Dizajnom se protežu klasične karakteristike SUV-a, u kojima se opet ocrtava klasični Yaris koji je baza auta.
View this post on Instagram
Oprema
Toyota Yaris Cross stiže u čak šest paketa opreme – Luna, Sol, Cool, Sport, Style GR Sport.
Što sve sadrže paketi opreme možete pronaći u katalogu OVDJE.
Unutrašnjost
Unutra su Japanci ostali vjerni minimalizmu koji je “standardna ponuda” njihovih automobila, no po nekim se detaljima može vidjeti da je “europska ruka” radila na ovom automobilu.
Zavirite u unutrašnjost pomicanjem gore-dolje/lijevo-desno:
Jedan od takvih sitnih primjera su zlatni detalji koji su se nalazili u unutrašnjosti našeg testnog automobila. Materijali koji su korišteni jako su kvalitetni, pa ćete se kada sjednete u auto osjećati kao da sjedite u nekom vozilu koje je klasu-dvije iznad.
Vozačevu ekran je velik, dimenzija 12,3 inča. Na njemu možete pratiti i namjestiti mnoštvo korisnih funkcija, a jedna od zgodnijih stvari je praćenje hibridne vožnje.
Glavni ekran je dimenzija 10,5 inča, osjetljiv je na dodir, no ima izvučene tipke sa strane za lakše snalaženje i korištenje pojedinih funkcija koje se namještaju na njemu. Aplikacija za pametne telefone MyToyota omogućuje vam da različite podatke o vozilu kao što su analiza vožnje, razina goriva, upozorenja i praćenje kretanja vozila.
Praktičnost
Prostrani Yaris Cross svidjet će se i putnicima koji će se voziti na stražnjoj klupi, pa i onim malo višima. Mjesta zaista ima dovoljno, baš kao i u prtljažniku koji je zapremnine 397 litara, što je nešto malo više od prosjeka klase.
Prtljažnik ima dvije razine, ima super pokrivku koja se jako jednostavno slaže kada je uklonite, a ima i mrežu koja se jednostavno zakači, a zbog koje okrugli predmeti koje prevozite neće letjeti po prtljažniku.
Zatrebate li više prostora, samo je potrebno da spustite stražnju klupu, koja je u ovom slučaju podijeljena u tri dijela te se svaki dio zasebno spušta. Kod konkurencije, praksa je najčešće da se stražnja klupa spušta u dva dijela.
U pojedinim modelima, prtljažnik će doći u nešto manjem izdanju. Točnije, s pogonom 4×4 je i prtljažnik nešto manji.
Sigurnost
Toyota nudi puno sigurnosne opreme koja dolazi standardno u svom opcijama opreme. Oni se vode mišlju da “sigurnost nije opcija”, pa zbog toga nećete trebati dodatno platiti za pojedinu opremu poput adaptivnog tempomata ili sustava za kočenje u nuždi.
Vožnja i potrošnja
Yaris Cross dolazi u hibridnoj verziji, a mi smo imali prilike testirati jaču verziju sa 130 konjskih snaga. Auto je običan hibrid, a njegovu bateriju puni – njegov motor. Riječ je poboljšanom hibridu koji sada nudi još bolji odaziv tijekom vožnje.
Potrošnja mu se vrti oko 5,5 l, što je sjajno za jedan SUV, makar i manjih dimenzija.
Zbog kompaktnih dimenzija je spretan po gradu, a polumjer okretanja iznosi 5,3 metra. Yaris Cross ima niz dodatnih mjera za smanjenje buke i vibracija, pa i vožnja na autocesti neće biti previše bučna.
Zaključak
Ovaj automobil nije izgubio čar Yarisa koji je primio brojne nagrade i priznanja za najbolji gradski automobil. On je i dalje Yaris, samo je prilagođen onima koji prate trendove i žele crossovere koji su trenutno među najpopularnijim modelima u Europi.
Test
Pogledajte test Toyote Yaris Cross.
Motori
Model | Motor | Gorivo | Snaga KS | Potrošnja (deklarirana) | Ubrzanje 0-100 | Mjenjač |
Yaris Cross 1,5 VVT-i hibrid | 1,5 | Benzin (hibrid) | 116 | 5,2 l/100 km | 11,2 | Automatski |
Yaris Cross 1,5 VVT-i hibrid | 1,5 | Benzin (hibrid) | 130 | 5,2 l/100 km | 10,7 | Automatski |
Cijena
Toyota Yaris Cross kreće s cijenom od 24.990,00 eura, a sve cijene možete pronaći OVDJE.
Konfigurirajte svoj idealni Yaris Cross – OVDJE.
Jamstvo
Opće jamstvo za Toyota vozila odnosi se na razdoblje od 3 godine ili 100.000 km u prvoj godini bez ograničenja kilometraže. Nova vozila također imaju jamstvo na gume koje pokriva oštećenje gume u trajanju od 3 godine, bez ograničenja kilometraže.
Više o jamstvu pročitajte OVDJE.
Specifikacije
Toyota Yaris Cross 1.5 HEV 130KS (E-CVT) Premiere
Paket opreme: Premiere
Dimenzije (dužina/širina/visina u cm): 4180 / 1765 / 1595
Motor: Benzinski, 1,5 l, 3 cilindra, 1490 ccm + elektro motor
Pogon: Prednji
Snaga: 130 KS
Okretni moment: 185 Nm
Ubrzanje 0-100: 10,7 sek
Maksimalna brzina: 170 km/h
Mjenjač: Automatski, e-CVT
Prosječna potrošnja na testu: 5,8 l/100km
CO2: 122 g/km
Početna cijena modela: 24.990,00 eura
Cijena testnog modela: 35.480,00 eura.
Imate pitanje?
Gdje pronaći Yaris Cross?
Zagreb:
Toyota Centar Zagreb d.o.o. (ISTOK)
Avenija Dubrava 126 – Zagreb – Dubrava
Telefon (Prodaja): +385 1 59 99 595; +385 1 59 99 590
Telefon (Servis): +385 1 59 99 591
Toyota Centar Zagreb d.o.o. (JUG)
Velikopoljska 1 – Zagreb
Telefon (Prodaja): +385 1 6370 910
Telefon (Servis): +385 1 63 70 930
Rotus Centar d.o.o.
Kovinska 6 – Zagreb
Telefon (Prodaja): +385 1 5495 153
Telefon (Servis): +385 1 54 95 151
Split:
Auto Čondić d.o.o.
Put Trščenice 6 – Split
Telefon (Prodaja): +385 21 246 600
Telefon (Servis): +385 21 24 66 10
Rijeka:
ARK Mihelić d.o.o.
Furićevo 64 – Viškovo – Rijeka
Telefon (Prodaja): +385 51 440 800
Telefon (Servis): +385 51 25 60 29
Autonippon d.o.o. – Servis
Dr. Zdravka Kučića 38 b – Rijeka
Telefon (Servis): +385 51 45 88 58; +385 51 45 88 55
Osijek:
Integra Dundović d.o.o.
Josipa Huttlera 31 – Osijek
Telefon (Prodaja): +385 31 540 444
Telefon (Servis): +385 31 54 04 42
Zadar:
Trofej Auto d.o.o.
Zagrebačka 92 – Zadar
Telefon (Prodaja): +385 23 343 300
Telefon (Servis): +385 23 49 23 50
Varaždin:
Futura auto d.o.o.
Optujska ulica 169 – Varaždin
Telefon (Prodaja): +385 42 332 999
Telefon (Servis): +385 42 33 29 90
Pula:
Auto Will d.o.o. (PULA)
Dukićeva 2 – Pula
Telefon (Prodaja): +385 52 877 277
Telefon (Servis): +385 52 877 278
Poreč:
Auto Will d.o.o. (POREČ)
Buići 13C – Poreč
Telefon (Prodaja): +385 52 639 563
Telefon (Servis): +385 52 63 95 62
Slavonski Brod:
AC Vuko d.o.o. – Servis
Sjeverna vezna cesta 21 – Slavonski Brod
Telefon (Servis): +385 35 400 700
Dubrovnik:
AS Dubrovački automobili d.o.o. – Servis
Na moru 5 – Mokošica
Telefon (Servis): +385 20 311 190