Toyota Yaris je gradski automobil koji dolazi s hibridnim motorima, ali i u snažnoj potpuno benzinskoj inačici GR.
Otkako je Toyota sada već davne 1999. izbacila na tržište svoj model Yaris, ovaj automobil godinama ne prestaje oduševljavati struku od koje je primio brojne nagrade.
Mi smo imali prilike isprobati njegovu četvrtu generaciju – mali benzinac s velikih 125 konjskih snaga i sport paketom opreme. Moramo napomenut kako je taj motor sada zamijenila hibridna verzija koja nudi 130 KS.
Izgled
Yaris je na prvi pogled izvana jako zgodan, a napravljen je po mjeri svakog grada, no neće vas iznevjeriti niti na otvorenoj i bržoj cesti.
Na četvrtu generaciju Yarisa možemo biti itekako ponosni. Naime, za vanjski dizajn bio je zadužen Hrvat Mario Majdandžić, iz Toyotinog europskog tima. S bočne strane, ovaj automobil djeluje nježno i pitomo, s tek jednom oštrijom linijom na stražnjim vratima koja razbija tu jednostavnost.
Za taj agresivniji prednji kraj najviše je kriva crna maska, zbog koje djeluje moćno. Agresivniji je Yaris i sa stražnje strane, gdje je karoserija izbočena, a linije najoštrije, posebice na predjelu gdje se nalaze svjetla.
U tim dvjema suprotnostima zapravo se skriva srž dizajna – hrvatskom su dizajneru, naime, inspiracija bili zrno graha i bik. Zamislite li se malo dublje, zrno graha vidjet ćete u obrisima karoserije bočno, dok je bik ono što se vidi s prednje i zadnje strane automobila.
View this post on Instagram
Oprema
Toyota Yaris stiže u čak šest paketa opreme – Luna, Stella, Sol, Style, GR Sport i Premiere.
Što sve sadrže paketi opreme možete vidjeti OVDJE.
Unutrašnjost
Japanci nikada ne pretjeruju, pa nisu niti ovog puta. Naime, njegova je unutrašnjost lišena svih nepotrebnih tipki, a sve što je stavljeno u prednji dio vozila funkcionalno je i praktično.
Prednjim dijelom dominira veliki glavni ekran koji je osjetljiv na dodir, a tipke za upravljanje opcijama nalaze se sa strane ekrana pa je snalaženje po istom puno jednostavnije. Vozačev displej ima dva dodatna dijela u obliku kruga, koji malo podsjećaju na one na skuterima.
Uz aplikaciju MyToyota vlasnici mogu pratiti različite podatke o vozilu kao što su analiza vožnje, razina goriva, upozorenja i praćenje kretanja vozila.
Sjedala su napravljena od tkanine, a ta ista tkanina nalazi se i na vratima što daje toplinu i ugodnost.
U svakim se vratima nalazi pretinac za bocu, dva pretinca za manje boce/šalice nalaze se i između vozača i suvozača, a dva zgodna pretinca integrirana su i u kokpit – jedan ispod glavnog ekrana, a drugi ispod kotačića za namještanje klime. Na njihovom se dnu nalazi tvrđa guma, što je jako zgodno jer vam stvari koje tamo odložite neće kliziti.
Praktičnost
Iako je automobil manji, u njemu zapravo ima dosta mjesta. Prtljažnik Yarisa zapremnine je 286 litara, no stražnja sjedala mogu se preklopiti ako trebate prevoziti neki veći teret. Podignete li podnicu, dobit ćete i ravan utovarni prostor, što je još jedan plus.
Stražnja klupa nudi dovoljno mjesta i za odrasle osobe.
Sigurnost
Toyota Yaris u standardnoj opremi dolazi s Toyota Saftey Sense sustavima pomoći vozači. Radi se o paketu sigurnosti koji, među ostalima, uključuje automatsko kočenje, prilagodljivi tempomat, sustav praćenja prometne trake i slično.
Vožnja i potrošnja
Yaris je izrazito vozački automobil, a položaj sjedala i položaj volana prilagođeni su upravo tome. Ima sjajan odaziv na gas i kočnicu, a 1.5 benzinski motor i 125 KS zaslužni su za to da odmah krenete kada se na semaforu upali zeleno svjetlo te da jako brzo dostižete veće brzine.
Manje dimenzije čine ga idealnim za grad. S njime ćete se lako prestrojiti, zavući u svaku manju uličicu i generalno lakše voziti u svim uvjetima. Ono što zapravo njegova “supermoć” jest činjenica da Yaris ima najmanji krug okretanja u klasi. Jednostavnije rečeno, nema dodatnih manevara prilikom izlaženja iz parkinga ili okretanja. A kad smo kod parkinga, tu si i prednji i stražnji senzori.
Iako je Toyota Yaris gradski automobil, on vas neće razočarati niti na bržim cestama. Za takav malen i lagan automobil, 125 KS je jako puno snage. Uostalom, svima je dobro poznata njegova nabrijanija i sportskija verzija Yaris GR, s kojim se voze rally utrke.
Prosječno troši između 5 i 6 litara, sve ovisi dakako u kakvim se uvjetima vožnja odvija.
Zaključak
Vozeći se u Yarisu osjetite da ga je lijepo voziti. Jer ovo je gradski automobil, koji iz sve svoje praktičnosti u svakodnevnom životu, nudi i ugodan vozački osjećaj.
Motori
Model | Motor | Gorivo | Snaga KS | Potrošnja (deklarirana) | Ubrzanje 0-100 | Mjenjač |
Yaris 1,5 VVT-iE | 1,5 | Benzin (hibrid) | 116 | 4,9 l/100 km | 9,7 | Automatski |
Yaris 1,5 VVT-iE | 1,5 | Benzin (hibrid) | 130 | 4,3 l/100 km | 9,2 | Automatski |
Yaris GR 1,6 Turbo | 1,6 | Benzin | 280 | 5,7 l/100 km | 5,2 | Ručni / Automatski |
Cijena
Toyota Yaris kreće s cijenom od 21.500,00 eura, a sve cijene možete pronaći OVDJE.
Konfigurirajte svoj idealni Yaris – OVDJE.
Jamstvo
Opće jamstvo za Toyota vozila odnosi se na razdoblje od 3 godine ili 100.000 km u prvoj godini bez ograničenja kilometraže. Nova vozila također imaju jamstvo na gume koje pokriva oštećenje gume u trajanju od 3 godine, bez ograničenja kilometraže.
Više o jamstvu pročitajte OVDJE.
Specifikacije
Toyota Yaris 1.5 1.5VVT-iE
Paket opreme: Sport
Motor: Benzin, 3 cilindra, 1490 ccm3
Pogon: Prednji
Snaga: 125 KS
Okretni moment: 145 Nm
Ubrzanje 0-100: 9,5 sek
Maksimalna brzina: 185 km/h
Mjenjač: Ručni, 6 brzina
Prosječna potrošnja na testu: 5,8 l/100km
CO2: 125 g/km
Početna cijena modela: 21.500,00 eura.
Imate pitanje?
Gdje pronaći?
Zagreb:
Toyota Centar Zagreb d.o.o. (ISTOK)
Avenija Dubrava 126 – Zagreb – Dubrava
Telefon (Prodaja): +385 1 59 99 595; +385 1 59 99 590
Telefon (Servis): +385 1 59 99 591
Toyota Centar Zagreb d.o.o. (JUG)
Velikopoljska 1 – Zagreb
Telefon (Prodaja): +385 1 6370 910
Telefon (Servis): +385 1 63 70 930
Rotus Centar d.o.o.
Kovinska 6 – Zagreb
Telefon (Prodaja): +385 1 5495 153
Telefon (Servis): +385 1 54 95 151
Split:
Auto Čondić d.o.o.
Put Trščenice 6 – Split
Telefon (Prodaja): +385 21 246 600
Telefon (Servis): +385 21 24 66 10
Rijeka:
ARK Mihelić d.o.o.
Furićevo 64 – Viškovo – Rijeka
Telefon (Prodaja): +385 51 440 800
Telefon (Servis): +385 51 25 60 29
Autonippon d.o.o. – Servis
Dr. Zdravka Kučića 38 b – Rijeka
Telefon (Servis): +385 51 45 88 58; +385 51 45 88 55
Osijek:
Integra Dundović d.o.o.
Josipa Huttlera 31 – Osijek
Telefon (Prodaja): +385 31 540 444
Telefon (Servis): +385 31 54 04 42
Zadar:
Trofej Auto d.o.o.
Zagrebačka 92 – Zadar
Telefon (Prodaja): +385 23 343 300
Telefon (Servis): +385 23 49 23 50
Varaždin:
Futura auto d.o.o.
Optujska ulica 169 – Varaždin
Telefon (Prodaja): +385 42 332 999
Telefon (Servis): +385 42 33 29 90
Pula:
Auto Will d.o.o. (PULA)
Dukićeva 2 – Pula
Telefon (Prodaja): +385 52 877 277
Telefon (Servis): +385 52 877 278
Poreč:
Auto Will d.o.o. (POREČ)
Buići 13C – Poreč
Telefon (Prodaja): +385 52 639 563
Telefon (Servis): +385 52 63 95 62
Slavonski Brod:
AC Vuko d.o.o. – Servis
Sjeverna vezna cesta 21 – Slavonski Brod
Telefon (Servis): +385 35 400 700
Dubrovnik:
AS Dubrovački automobili d.o.o. – Servis
Na moru 5 – Mokošica
Telefon (Servis): +385 20 311 190