Toyota Prius je limuzina s coupe linijom koji u novoj verziji dolazi s još većom dozom elektrifikacije – kao plug-in hibrid.
Prius je jedan od najpopularnijih automobila među holivudskim zvijezdama. Zašto? Zato jer su svi htjeli pokazati kako su eco friendly. Iako su na tržištu postojali i drugi takvi auti, Toyota Prius je bio sinonim za hibridni auto.
U Japanu se počeo prodavati 1997., a u ostatku svijeta 2000. Zbog svoje male potrošnje i izdržljivosti bio je omiljen među taksistima u SAD-u, Kanadi i Australiji.
View this post on Instagram
Toyota ga je nazvala automobilom 21. stoljeća. Stoga i nosi naziv Prius, što na latinskom znači prvi, originalan, prior, jer je bio prvi hibrid masovne proizvodnje.
Izgled
Ovo je njegova 5 generacija koja se totalno razlikuje od prethodnika. Iako se ne čini tako, on je 46mm kraći od prethodnika, jer je 50mm niži, ali i 22mm širi.
Prius do ove generacije nije slovio kao dizajnerski auto, ali sve se promijenilo, što dokazuje i nagrada za najbolji dizajn – Red Dot Design Award 2023.
Izgleda poput limuzine te je linija aerodinamična. Sprijeda imamo LED svjetla u obliku slova C, a cijeli prednji kraj nalikuje pomalo na neki super-automobil.
Straga također imamo LED s vjetla s 3D efektom, a ovaj naš primjerak stigao je u žutoj boji koja se zove – senf.
Oprema
Toyota Prius stiže u tri paketa opreme – Elegant, Executive i Premium.
Što sve sadrže paketi opreme možete pronaći u katalogu OVDJE.
Unutrašnjost
U Priusu se sjedi nisko što daje dobar osjećaj za volanom, kao da ste u nekom sportskom automobilu. Unutrašnjost je podijeljena na 3 zone – okruženje, vozački modul i plutajuća instrumentalna ploča, a svi materijali djeluju čvrsto.
Vozačev ekran od 7 inča nalazi se na pomalo neuobičajenom mjestu – iznad volana. No to znači da vam je u vidnom polju tako da nema potrebe za head-up displejom. Također dosta stvari se namješta na vozačevom ekranu, što uključuje dosta korištenja tipki na vo0lanu.
Tu je i glavni ekran od 12,3 inča koji je vrlo jednostavan i responzivan. U njemu se nalazi i navigacija, ali možete ga i bežično povezati s vašim pametnim telefonima putem aplikacija Apple Car Play i Android Auto.
Uz aplikaciju MyToyota vlasnici mogu pratiti različite podatke o vozilu kao što su analiza vožnje, razina goriva, upozorenja i praćenje kretanja vozila, dok navigacija putem oblaka pruža obavijesti o stanju u prometu u stvarnom vremenu.
Glavni ekran je na hrvatskom jeziku, ali ne i onaj ispred vozača. No zato je dobra stvar da je klima izvučena van ekrana, što olakašava rukovanje njome.
Sjedala su grijana i hlađena, te s memorijom. Za bolju preglednost straga tu je stražnja kamera, ali i kamera u unutrašnjem retrovizoru.
View this post on Instagram
Praktičnost
Straga ima sasvim dovoljno mjesta, što se i očekuje od auta koji je bio hit među taksistima. Također, imamo USB priključke za punjenje pametnih uređaja, a čak su i stražnja sjedala grijana.
Prtljažnik je veličine 284 l, što je nešto ispod prosjeka klase, ali zato je tu obična utičnica od 230V te sklopiva pokrivka.
Sigurnost
Sigurnost nije opcija, kaže Toyota. Tako većina sigurnosne opreme dolazi već u u osnovnom paketu, a među njima je i sustav koji će vas upozoriti da ne držite pogled na cesti. Prius čak ima i asistenciju prilikom parkiranja pa će sam pronaći mjesto za parking i parkirati se.
Vožnja i potrošnja
Iako je na svijet došao kao hibrid, Prius sada u Europi dolazi isključivo kao plug-in hibrid. Pokreće ga 2.0 benzinski motor uparen s elektromotorom, a zajedno daju 223 konjske snage.
Toyota kaže da je ovo najekonomičniji Prius ikada s deklariranom potrošnjom od 0,5 l. To vrijedi ako ga redovito punite, no čak i kada je baterija prazna on vozi poput klasičnog hibrida. Tako nam je tada potrošnja bila malenih 4,7 litara.
Manjoj potrošnji pomaže mu čak i navigacija koja prati cestu, pa tako primjerice prije uzbrdice napuni bateriju kako bi prilikom uspona auto potrošio čim manje benzina.
Baterija od 13,6 kWh obećava doseg samo na struju i do 86 km, a tu je i solarni krov koji u idealnim sunčanim uvjetima može dati 8,7 km dnevno.
Prius ima tri načina vožnje – Normal, Eco i Sport, ali i tri razine regenerativnog kočenja.
U vožnji je udoban poput prave limuzine pa tako ni u gradu nije nimalo tvrd iako ima 19 inčne naplatke. Kao i prava limuzina se ponaša i u zavojima gdje iznenađujuće dobro leži, a takav je i na autocesti jer nije preglasan pri većim brzinama.
Zaključak
Toyota Prius je dokaz da auto nije samo prijevozno sredstvo nego govori nešto o nama. Zato su holivudske zvijezde birale Prius jer su htjeli poslati poruku da im je stalo do svijeta. Zvijezde mogu odahnuti jer sada mogu voziti auto koji je još ekološki prihvatljiviji, a uz to i izgleda dobro, vozi dobro i ima snage.
Test
Pogledajte test Toyote Prius.
Motor
Plug-in hibrid
Model | Motor | Gorivo | Snaga KS | Potrošnja (deklarirana) | Ubrzanje 0-100 | Mjenjač |
Prius 2.0 l Plug-in Hybrid | 2,0 | Benzin (plug-in hibrid) | 223 | 0,7 l/100 km | 6,8 | Automatski |
Cijena
Toyota Prius kreće s cijenom od 44.830,00 eura, a sve ostale cijene možete pronaći OVDJE.
Složite svoju savršenu Toyotu Prius OVDJE.
Jamstvo
Toyota Prius u Hrvatskoj ima tvorničko jamstvo od 5 godina ili 100.000 km na hibridne komponente, koje se besplatnom provjerom sustava može produžiti za dodatnih godinu dana ili 15.000 km svake godine.
Opće jamstvo za Toyota vozila odnosi se na razdoblje od 3 godine ili 100.000 km u prvoj godini bez ograničenja kilometraže. Nova vozila također imaju jamstvo na gume koje pokriva oštećenje gume u trajanju od 3 godine, bez ograničenja kilometraže.
Više o jamstvu pročitajte OVDJE.
Redovitim servisiranjem vozila kod nas dobivate jednogodišnje jamstvo Toyota Relax koje se produžuje sve do 10 godina starosti vozila.
Specifikacije
Toyota Prius 2.0 l Plug-in Hybrid e-CVT Premium
Paket opreme: Premium
Dimenzije (dužina/širina/visina u cm): 4.599 / 1.782 / 1.420
Motor: Benzin, 2.0 l, četiri cilindra, 1.987 ccm + elektro motor
Pogon: Prednji kotači
Snaga: 223 KS
Okretni moment: 190 Nm
Ubrzanje 0-100: 6.8 sec
Maksimalna brzina: 177 km/h
Mjenjač: Automatski, e-CVT
Prosječna potrošnja na testu: 4,7 litara/100 km
CO2: 17 g/km
Cijena početnog modela: 43.830,00 eura
Cijena testnog modela: 51.897,00 eura.
Imate pitanje
Gdje pronaći Toyotu Prius?
Zagreb:
Toyota Centar Zagreb d.o.o. (ISTOK)
Avenija Dubrava 126 – Zagreb – Dubrava
Telefon (Prodaja): +385 1 59 99 595; +385 1 59 99 590
Telefon (Servis): +385 1 59 99 591
Toyota Centar Zagreb d.o.o. (JUG)
Velikopoljska 1 – Zagreb
Telefon (Prodaja): +385 1 6370 910
Telefon (Servis): +385 1 63 70 930
Rotus Centar d.o.o.
Kovinska 6 – Zagreb
Telefon (Prodaja): +385 1 5495 153
Telefon (Servis): +385 1 54 95 151
Split:
Auto Čondić d.o.o.
Put Trščenice 6 – Split
Telefon (Prodaja): +385 21 246 600
Telefon (Servis): +385 21 24 66 10
Rijeka:
ARK Mihelić d.o.o.
Furićevo 64 – Viškovo – Rijeka
Telefon (Prodaja): +385 51 440 800
Telefon (Servis): +385 51 25 60 29
Autonippon d.o.o. – Servis
Dr. Zdravka Kučića 38 b – Rijeka
Telefon (Servis): +385 51 45 88 58; +385 51 45 88 55
Osijek:
Integra Dundović d.o.o.
Josipa Huttlera 31 – Osijek
Telefon (Prodaja): +385 31 540 444
Telefon (Servis): +385 31 54 04 42
Zadar:
Trofej Auto d.o.o.
Zagrebačka 92 – Zadar
Telefon (Prodaja): +385 23 343 300
Telefon (Servis): +385 23 49 23 50
Varaždin:
Futura auto d.o.o.
Optujska ulica 169 – Varaždin
Telefon (Prodaja): +385 42 332 999
Telefon (Servis): +385 42 33 29 90
Pula:
Auto Will d.o.o. (PULA)
Dukićeva 2 – Pula
Telefon (Prodaja): +385 52 877 277
Telefon (Servis): +385 52 877 278
Poreč:
Auto Will d.o.o. (POREČ)
Buići 13C – Poreč
Telefon (Prodaja): +385 52 639 563
Telefon (Servis): +385 52 63 95 62
Slavonski Brod:
AC Vuko d.o.o. – Servis
Sjeverna vezna cesta 21 – Slavonski Brod
Telefon (Servis): +385 35 400 700
Dubrovnik:
AS Dubrovački automobili d.o.o. – Servis
Na moru 5 – Mokošica
Telefon (Servis): +385 20 311 190