Toyota Aygo X je maleni gradski automobil koji je blago povišen, a dolazi s jednim benzinskim motorom.
Prvi Aygo stigao nam je 2005. godine kao Toyotin najpristupačniji model.
Na tragu tog popularnog gradskog automobila, a sukladno trendovima u Europi, Aygo je u trećoj generaciji postao crossover. Zato moramo naglasiti kako mu se ime ne čita kao slovo X (iks) nego kao cross.
Aygo X je predstavljen 2022. godine, a već je godinu dana kasnije osvojio nagradu za Gradski auto 2023.
Izgled
Kao što se moglo i očekivati, Aygo X je povišeniji od prethodnog modela te nudi više prostora za putnike. Dizajn pokazuje kako je usmjeren na mlade vozače, ali i one koji se tako osjećaju.
Iako Japanac, napravljen je u Europi i prilagođen europskim cestama i potrebama. Naime, Japanci su proučavali način života u europskim gradovima kako bi se Aygo X što bolje uklopio u naš način života.
Unatoč svojim manjim dimenzijama, izvana Aygo djeluje jako robusno, pomalo i nabrijano. Podignut je od tla 11 cm pa možemo reći da je ovo najmanji SUV na tržištu.
Toyota je razvila posebnu paletu boja za Aygo X koje su inspirirane začinima – Cardamom (kardamom)/zelena, Chilli (čili)/crvena, Ginger (đumbir) /bež i Juniper (borovica).
Oprema
Toyota Aygo X trenutno dolazi u dva paketa opreme – X-Play i X-Trend, a što one sve uključuju možete vidjeti u katalogu OVDJE.
Naš Aygo X stigao je u opremi UNDERCOVER koja je rezultat suradnje s poznatim dizajnerom Jun Takahashi, a karakteriziraju je jedinstvene značajke dizajna eksterijera i interijera. Ova oprema je premijerno prikazana na reviji UNDERCOVER na Tjednu mode u Parizu.
Tako je naš Aygo X krasila dvotonska siva boja s koraljno crvenim detaljima, kao i natpisima CHAOS i BALANCE na krovu jer te su dvije riječi ujedno i njegov moto. Uz navedeno, tu su bili naplatci od 18 inča koji su izgledali jako atraktivno na ovom automobilu.
Unutrašnjost
Kao izvana, i u unutra Aygo X djeluje jako mladenački. Boje koje se nalaze vani nastavljaju se i u unutrašnjosti s crvenim detaljima na volanu i kokpitu.
Zavirite u unutrašnjost pomicanjem gore-dolje/lijevo-desno:
Zvijezda unutrašnjosti je glavni ekran Toyota Smart Connect koji se nalazi u središtu kokpita. Sama multimedija je modernija nego što smo inače navikli vidjeti u Toyotama, a po tome se zna da je napravljen u Europi.
Ekran je dimenzija 9 inča, dok je u nižim verzijama opreme 7 inča. Uz aplikaciju MyToyota vlasnici mogu pratiti različite podatke o vozilu kao što su analiza vožnje, razina goriva, upozorenja i praćenje kretanja vozila, dok navigacija putem oblaka pruža obavijesti o stanju u prometu u stvarnom vremenu.
Multimedija omogućuje i bežično spajanje pametnih telefona putem aplikacija Apple CarPlay i Android Auto. Vozačev ekran je zapravo mali digitalni displej, a iznad se nalazi pokazivač brzine.
Sjedala su dobra za automobil ove klase te ne umaraju ni na duljim putovanjima, a svakako je pohvalno da imaju opciju grijanja. Za one koji vole jednostavnost pohvalno je da Aygo X ima pravu ručnu, a ne onu elektroničku.
View this post on Instagram
Praktičnost
Straga ima dovoljno mjesta za dvoje odraslih putnika, a zanimljivo je da se prozori otvaraju samo “na kip”.
Prtljažnik je zapremnine 231 litra, što je čak 60 litara više nego prethodni obični Aygo. Kada se stražnja klupa preklopi dobivate preko 800 l prostora.
Sigurnost
Aygo X pun je sigurnosne opreme koja se naziva Toyota Safety Sense. I ono što je najvažnije – ona je standardna oprema. Neke od sigurnosnih značajki uključuju otkrivanje pješaka danju i noću, otkrivanje biciklista danju, pomoć u ublažavanju sudara, pametni prilagodljivi tempomat, pomoć u održavanju vozila u prometnom traku i pomoć u zakretanju upravljača u nuždi.
Još jedna pohvalna stvar je i da se sigurnosna oprema i funkcije poput održavanja vozila u traci i start-stopa pale i gase na tipke. Također, uz svu navedenu opremu, Aygo X opremljen je i prednjim i stražnjim parking senzorima.
Vožnja i potrošnja
Zbog svojih dimenzija Aygo X je idalan za grad, a tome u prilog ide mali krug okretanja od 9,4 metra. No moramo dodati kako je u novom Aygu smanjena razina buke za 6 posto. Na autocesti je nešto bučniji na autocesti, ali to je očekivano za mali gradski auto.
Aygo X dolazi samo s jednim motorom. Radi se o 1-litrenom atmosferskom benzincu s tri cilindra koji daje 72 konjske snage. Riječ je o Toyotinom provjerenom motoru koji se proizvodi već neko vrijeme.
Može doći s ručnim ili automatskim CVT mjenjačem kakav smo im ali mi, a koji zna biti nešto glasniji pri većim brzinama, ali je zato spas u gradu.
Potrošnja je stvarno niska te je nama iznosila između 4,7 i 5 litara.
Zaključak
Toyota Aygo X je idealan benzinac za grad. Zašto benzinac. Zato jer su Japanci, istražujući europski način života, vidjeli da većina Europljana u gradu živi u stanovima i nema gdje puniti električni automobil.
Tako da Aygo X nudi modernu tehnologiju, ali s pogonima koji provjereno funkcioniraju u svakodnevnom životu.
Test
Pogledajte test Toyote Aygo X.
Motori
Benzin
Model | Motor | Gorivo | Snaga KS | Potrošnja (deklarirana) | Ubrzanje 0-100 | Mjenjač |
Aygo 1,0 VVT-i | 1,0 | Benzin | 72 | 5 l/100 km | 14,9 | Ručni / Automatski |
Cijena
Toyota Aygo X kreće s cijenom od 17.325,00 eura, a sve cijene možete pronaći OVDJE.
Konfigurirajte svoj idealni Aygo X – OVDJE.
Jamstvo
Opće jamstvo za Toyota vozila odnosi se na razdoblje od 3 godine ili 100.000 km u prvoj godini bez ograničenja kilometraže. Nova vozila također imaju jamstvo na gume koje pokriva oštećenje gume u trajanju od 3 godine, bez ograničenja kilometraže.
Više o jamstvu pročitajte OVDJE.
Specifikacije
Toyota Aygo X Undercover
Paket opreme: Undercover
Dimenzije (dužina/širina/visina u cm): 3700 / 1740 / 1525
Motor: Benzin, 1,0 l, tri cilindra, 998 ccm
Pogon: Prednji kotači
Snaga: 72 KS
Okretni moment: 93 Nm
Ubrzanje 0-100: 14,8 s
Maksimalna brzina: 151 km/h
Mjenjač: Automatski, e-CVT
Prosječna potrošnja na testu: 4,7 litara/100 km
CO2: 114 g/km
Cijena početnog modela: 17.325,00 eura
Cijena testnog modela: 24.460,00 eura.
Imate pitanje?
Gdje ga pronaći?
Zagreb:
Toyota Centar Zagreb d.o.o. (ISTOK)
Avenija Dubrava 126 – Zagreb – Dubrava
Telefon (Prodaja): +385 1 59 99 595; +385 1 59 99 590
Telefon (Servis): +385 1 59 99 591
Toyota Centar Zagreb d.o.o. (JUG)
Velikopoljska 1 – Zagreb
Telefon (Prodaja): +385 1 6370 910
Telefon (Servis): +385 1 63 70 930
Rotus Centar d.o.o.
Kovinska 6 – Zagreb
Telefon (Prodaja): +385 1 5495 153
Telefon (Servis): +385 1 54 95 151
Split:
Auto Čondić d.o.o.
Put Trščenice 6 – Split
Telefon (Prodaja): +385 21 246 600
Telefon (Servis): +385 21 24 66 10
Rijeka:
ARK Mihelić d.o.o.
Furićevo 64 – Viškovo – Rijeka
Telefon (Prodaja): +385 51 440 800
Telefon (Servis): +385 51 25 60 29
Autonippon d.o.o. – Servis
Dr. Zdravka Kučića 38 b – Rijeka
Telefon (Servis): +385 51 45 88 58; +385 51 45 88 55
Osijek:
Integra Dundović d.o.o.
Josipa Huttlera 31 – Osijek
Telefon (Prodaja): +385 31 540 444
Telefon (Servis): +385 31 54 04 42
Zadar:
Trofej Auto d.o.o.
Zagrebačka 92 – Zadar
Telefon (Prodaja): +385 23 343 300
Telefon (Servis): +385 23 49 23 50
Varaždin:
Futura auto d.o.o.
Optujska ulica 169 – Varaždin
Telefon (Prodaja): +385 42 332 999
Telefon (Servis): +385 42 33 29 90
Pula:
Auto Will d.o.o. (PULA)
Dukićeva 2 – Pula
Telefon (Prodaja): +385 52 877 277
Telefon (Servis): +385 52 877 278
Poreč:
Auto Will d.o.o. (POREČ)
Buići 13C – Poreč
Telefon (Prodaja): +385 52 639 563
Telefon (Servis): +385 52 63 95 62
Slavonski Brod:
AC Vuko d.o.o. – Servis
Sjeverna vezna cesta 21 – Slavonski Brod
Telefon (Servis): +385 35 400 700
Dubrovnik:
AS Dubrovački automobili d.o.o. – Servis
Na moru 5 – Mokošica
Telefon (Servis): +385 20 311 190