Volkswagen ID.Buzz na testu: Je li ovo auto za kojim će se apsolutno svi okretati na cesti?

Kada ugledamo neki stari legendarni automobil na cesti često i sami znamo reći kako su nekada radili bolje automobile te da nikada više neće raditi aute kakvi su bili prije.

Jedan od takvih legendarnih automobila je zasigurno i Volkswagen Buzz. No nije istina da takve aute više ne rade jer duh je upravo pušten iz boce.

Test: Volkswagen ID.Buzz
Ines Jelušić

Sada nam je na test došao ID.Buzz, nasljednik popularnog VW kombija T1 poznatijeg pod imenom Bulli.

Test: Volkswagen ID.Buzz
Ines Jelušić

Bulli je mobilizirao mase 60-ih godina prošlog stoljeća. Kako je u njega stalo 9 osoba tako je u Americi dobio nadimak Bus, a zato i ovaj naš moderni primjerak nosi naziv ID.Buzz. Osim nadimka Bus i Bulli često su ga zbog njegovog funky izgleda zvali i hipi kombijem.

VW ID.Buzz
Volkswagen

Kako izgleda?

Kada sam osobno prvi put vidio koncept vozilo ID.Buzz iskreno nisam vjerovao da će stvarno tako izgledati, ali evo ga danas s nama, gotovo isti kao onaj s dizajnerskih crteža.

Test: Volkswagen ID.Buzz
Ines Jelušić

On izgleda futuristiÄŤki i retro, a s prednje strane kao da se smije. ÄŚak i s boka, pa i straga, izgleda atraktivno. To je iznimno teško postići kod kombija tako da moĹľemo reći  samo – svaka ÄŤast dizajneri. Ovo je jednostavno auto za kojim će se svi okrenuti, i stari i mladi.

Test: Volkswagen ID.Buzz
Ines Jelušić

Koliko je praktiÄŤan?

Da bih otvorio prtljažnik moram se malo izmaknuti jer ima stvarno velika stražnja vrata. No zato unutra imamo 1121 l prostora u ovoj verziji a sedam sjedala. Naime, Buzz može doći i sa pet sjedala, ali i u potpuno teretnoj varijanti.

Test: Volkswagen ID.Buzz
Ines Jelušić

Ispod podnice u prtljažniku imamo jednu policu za manje stvari, ali to nije najbolja stvar ovdje straga. Najbolju stvar dobijete kada spustite sjedala jer tada imate pravi krevet odnosno više od 2200 litara prostora.

Test: Volkswagen ID.Buzz
Ines Jelušić

Kada se dignu sjedala putnici imaju i više nego dovoljno mjesta za noge i glavu. Čak i u zadnjem redu sjedala, jer ipak je riječ o kombiju. Važno je naglasiti kako ulazak na zadnju klupu vrlo lak i jednostavan te nema zavlačenja kao kod nekih modela.

Test: Volkswagen ID.Buzz
Ines Jelušić

Također, tu su i USB-C priključci za punjenje pametnih uređaja ili laptopa, jer ID.Buzz ima i stolić ako sjedite u srednjem redu. Naravno, imamo tu i četiri Isofixa za dječje sjedalice. Stažnja vrata su klizna, što je sjajno za ulazak i izlazak na sukim prostorima i parking mjestima. Zatvaraju se elektronski te imaju zvuk upozorenja, odnosno pištanja, kao kod novih zagrebačkih tramvaja.

Test: Volkswagen ID.Buzz
Ines Jelušić

Praktičan je naš ID-Buzz i sprijeda i to ponajviše zahvaljujući ovoj kutiji koja se zove BuzzBox. To je kutija od pet litara koja se može i izvaditi te ponijeti ako ste negdje na pikniku. A kada ste na piknuiku dobro će vam doći i otvarač za pivo, bezalkoholno naravno, koji se nalazi na vrhu BuzzBoxa.

Test: Volkswagen ID.Buzz
Ines Jelušić

Kakva je unutrašnjost?

Od ostalih stvari unutra imamo manji ekran namijenjen vozaču, ali koji nudi sve potrebne informacije, ali i veći glavni ekran. Taj ekran možete personalizirati kako vama odgovara pa tako može biti vrlo minimalistički i pregledan, ili pak šaren, ovisno kakav ste tip osobe.

Test: Volkswagen ID.Buzz
Ines Jelušić

Unutra je sve svijetlo pa je ÄŤak i tkanina na sjedalima bijele boje. I da, Buzz jako drĹľi do ekologije pa nema koĹľe u ponudi.

Test: Volkswagen ID.Buzz
Ines Jelušić

Koliko troši?

Kada je prvi T1 stigao na trĹľište bio je to poÄŤetak jedne kombi revolucije, a naš Buzz je takoÄ‘er jedan od zaÄŤetnika nove kombi revolucije – one elektriÄŤne. Da, dobro ste ÄŤuli, naš ID.Buzz dolazi s elektriÄŤnim motorom snage 286 konjskih snaga, a postoji i jaÄŤa GTX verzija od 340 KS.

Test: Volkswagen ID.Buzz
Ines Jelušić

Ova naša slabija varijanta, ako ju možemo tako nazvati jer 286 konja u kombiju je sve samo ne slabo, obećava doseg od 460 kilometara. Ipak, naš realan doseg iznosi 400 km, što je vrlo dobra brojka ako znamo da električni kombiji troše dosta više nego auti zbog svoje neaerodinamične linije.

Test: Volkswagen ID.Buzz
Ines Jelušić

A dobra je i brojka po pitanju punjenja baterije – od 5-80 posto on se napuni za otprilike 30-ak minuta.

Kakav je u voĹľnji?

Ono što sam prvo primijetio kad sam sjeo u Buzza jest neobičan položaj za volanom koji je drugačiji nego kod ostalih kombija. Ne sjedite iznad haube nego ste malo povučeni iza. Ja pomalo imam osjećao kao da vozim tramvaj.

Test: Volkswagen ID.Buzz
Ines Jelušić

Unatoč tom položaju Buzz je jako jednostavan za vožnju. On je samo 20 centimetara širi od Golfa, a i krug okretanja mu je gotovo isti kao kod Golfa. I kada uzmete u obzir da je još povišen onda znajte da ćete ga u gradu bez problema uparkirati na uska parking mjesta.

Test: Volkswagen ID.Buzz
Ines Jelušić

Zato možemo reći da je ovo kombi, ali bez kompromisa koji s njima dolaze u vidu velikih dimenzija i mučenja po gradskim ulicama.

ZakljuÄŤak

Za koga je zapravo ID.Buzz? Pa recimo ako imate malu tvrtku i želite biti primjećeni, a naravno da želite, onda nema bolje reklame od Buzza, vjerujte mi na riječ.

Test: Volkswagen ID.Buzz
Ines Jelušić

Specifikacije

Volkswagen ID. Buzz Pro LWB
Paket opreme: Pro
Dimenzije (dužina/širina/visina u mm): 4962 / 1985 / 1924
Motor: Elektro
Pogon: StraĹľnji
Snaga: 286 KS
Okretni moment: 560 Nm
Ubrzanje 0-100: 7,9 s
Maksimalna brzina: 160 km/h
MjenjaÄŤ: Automatski 1-stupanj
Prosječna potrošnja na testu: 21,5 kWh/100 km
VeliÄŤina baterije: 86 kWh (neto)
Doseg: 400 – 450 km
Brzina punjenja: 200 kW
CO2: 0 g/km
Cijena poÄŤetnog modela: 56.793,29 eura
Cijena testnog modela: 88.745,50 eura (bez ukljuÄŤenih poticaja za elektriÄŤna vozila).