Testirali smo Daciu Duster na plin: Isplati li se u današnje vrijeme voziti na ovu vrstu goriva?

Kada govorimo o ekonomičnosti automobila, prvo što nam padne na pamet su dizelaši, a u novije vrijeme i hibridi. No, mnogi u toj priči zaboravljaju na jedan jako ekonomičan pogon koji je bio vrlo popularan prije desetak godina.

Riječ je o plinu, iznimno ekonomičnom gorivu koji je danas pa i rijetkost u automobilima. No, nije da su ti auti iščeznuli s cesta – ima ih, a neki proizvođači i dalje nude modele s tvornički ugrađenim plinom.

U takve spada i rumunjski brend Dacia u čijoj se lepezi motorizacije nalaze i plinski ECO-G motori. Jedan takav nedavno nam je stigao na test – ispod haube plinaš, a izvana popularni Duster.

Dacia Duster LPG
FOTO: Andrej Jelušić

Dacia Duster jedan je od najpoznatijih Dacijinih modela, a prije godinu i pol predstavljena je nova, treća generacija ovog modela. Osim što je prostran i cjenovno prihvatljiv, ovaj SUV dolazi i s pogonom na sva četiri kotača koji se pokazao jako dobrim – toliko dobrim da ga u svojim ponekad iznimno teškim I zahtjevnim akcijama koristi i Hrvatska gorska služba spašavanja.

No, Duster biraju i brojni drugi koji nemaju potrebe penjati se po brdima, a žele nešto komotniji automobil razumne cijene i potrošnje. Upravo na takav tip vozača iz Dacie ciljaju sa svojom kombiniranim plinskim pogonom.

Koja je razlika između Dustera na benzin i Dustera na plin?

Kada govorimo o razlikama između Dustera s benzinskim motorom i Dustera s kombiniranim pogonom na plin (op.a. od treće generacije u Dusteru nema više dizelskih motora), vidljivih razlika izvana i iznutra gotovo da nema. Prednja maska, kao i sam izgled karoserije su jednaki – sprijeda imamo tipično lice jedne Dacije u sredini koje se nalazi logo brenda, a to lice zaokružuje svjetlosni potpis u obliku slova Y.

Dacia Duster LPG
FOTO: Ines Jelušić

Tipična SUV silueta najbolje se vidi s bočne strane gdje robustni izgled pojačavaju obloge od zaštitne reciklirane plastike Starkle. Riječ je o materijalu kojeg je osmislila Dacia, a upotrebljava se na većini njihovih modela.

Zbog ugrađenog plina nije “stradala” niti zapremnina prtljažnika koja iznosi oko 450 litara. No, nešto je ipak moralo biti žrtvovano, a to je rezervni kotač kojeg nema u plinašu, već se na mjestu istog nalazi spremnik za plin.

Osim što nema rezervnog kotača, još je samo jedna mala sitnica indikator da auto ima igrađen plin. Naime, kada otvorite spremnik za gorivo, vidjet ćete dva čepa, odnosno dva spremnika – jedan za benzin zapremnine 50 litara te drugi za plin zapremnine 51 litru.

Dacia Duster LPG
FOTO: Ines Jelušić

Veći doseg od dizelaša

U duhu filozofije kojoj je Dacia kao brend okrenuta, unutrašnjost Dustera napravljena je od održivih i recikliranih materijala. Najvažnije sjedalo, ono vozačevo, daje puno prostora i komfora. Obzirom da je riječ o SUV-u, preglednost je dobra, a za što lagodniju vožnju tu su brojni sigurnosni sustavi, kao i solidna multimedija.

Vozačev ekran dodatno je poboljšan u trećoj generaciji – pregledniji je, bolji te nudi dosta mogućnosti personalizacije, a tu je i glavni ekran kojeg možete bežićno povezati s vašim pametnim telefonima putem aplikacija Apple CarPlay i Android Auto.

Dacia Duster LPG
FOTO: Andrej Jelušić

Dodajmo samo da povezivanje s pametnim telefonima zaista radi besprijekorno; štoviše, s ovim nikada nismo imali problema niti u jednom Dacijinom modelu.

Za što lakše kormilarenje u prometu, Duster plinaš opremljen je parking senzorima te kamerom nešto slabije rezolucije, koja služi svrsi kada ju trebate. Testni primjerak došao nam je u Expression opremi s opcijskim paketom Zima koji uključuje grijana sjedala.

Stražnja kluba je prostrana i komotna tako da problema s manjkom prostora neće imati niti vaši putnici. Iza se nalaze i utičnice za punjenje pametnih telefona ili ostalih gadgeta, a tu su i dva isofixa za prijevoz dječjih sjedalica.

Ako vozite lijepo, ekonomično i pažljivo, s kombiniranim dosegom na benzin i plin možete prijeći do 1300 kilometara – što je zaista respektabilno te bolje od nekih dizelaša.

Duplo manja cijena plina

I za ovaj pogon možemo reći da je svojevrsni hibrid. No, za razliku od hibrida koje pokreće kombinacija motora i baterije i koji mogu voziti kombinirano, plinaši mogu voziti ili samo na benzin ili samo na plin. Pogonsko gorivo mijenja se na tipki koja se nalazi lijevo od volana.

Dacia Duster LPG
FOTO: Ines Jelušić

ECO-G motori dolaze sa 100 konjskih snaga i ručnim mjenjačem, a na našem testu nismo primijentili neku veliku razliku između pogona kada vozite u gradu, odnosno kada su u pitanju manje brzine. Što se tiče vožnje na otvorenoj cesti i autocesti, tu ćete plinu ipak morati dati malo više “gasa” da se pokrene pa je u tom slučaju osjećaj sličniji kao da vozite automobil s dizelskim motorom.

Prosječna potrošnja na testu u gradskoj vožnji na plin kretala se između 8,5 i 9,5 litara, dok je potrošnja benzina iznosila oko 7,5 i 8 litara.

Iako auto troši više na plin, ono što valja uzeti u obzir su cijene; odnosno, plin je gotovo duplo jeftiniji od benzina, tako da se ekonomski gledano i dalje se više isplati voziti na plin. S dobrom cijenom koja kreće od 20.000 eura, Dacia Duster s plinskim motorom odličan je odabir za sve one koji žele prostrani i veći automobil, a koji radi u korist kućnog budžeta…

Specifikacije:

Dacia Duster Expression ECO-G 100
Oprema: Expression
Dimenzije (dužina/širina/visina u mm): 4343 / 1813 / 1661
Motor: Benzin + LPG, 1.0 l, tri cilindra, 999 ccm
Pogon: Prednji kotači
Snaga: 100 KS
Okretni moment: 170 Nm
Ubrzanje 0-100: 13,2 sek
Maksimalna brzina: 168 km/h
Mjenjač: Ručni, 6-brzina
Prosječna potrošnja na testu: 8,1 litra/100 km
CO2: 144 g/km
Cijena početnog modela: 20.000,00 eura
Cijena testnog modela: 22.590,00 eura