Činjenica je da su električni automobili manje podložni požarima, ali je isto tako činjenica i da, jednom kada bukne požar na električnom automobilu, teško ga je ugasiti.
Proizvođači automobila su svjesni ovog problema te surađuju s vatrogasnim zajednicama kako bi pronašli rješenje za ovaj sigurnosni problem. A jedno rješenje nam je upravo stiglo iz Kine, no teško ga možemo nazvati i sigurnim.
Dok se inženjeri trude napraviti baterije koje će biti teže zapaljive i manje riskantne u sudarima, Kinezi su odlučili jednostavno problem izbaciti – doslovno.
Kako funkcionira?
Ukratko, riječ je o sustavu za izbacivanje koji doslovno izbacuje bateriju iz vozila poput projektila kada dođe do opasnosti.
Ako vam to zvuči manje sigurno, a više rizično, niste jedini. Neobična demonstracija snimljena je u videu koji je postao viralan na društvenim mrežama.
Video prikazuje veliki baterijski modul koji se velikom brzinom izbacuje s bočne strane SUV-a prije nego što se pojavi dim. Zatim stižu vatrogasci koji su brzo ugasili vatru posebnom dekom.
Prema kineskim izvješćima, sustav radi na sličan način kao i zračni jastuk. Ako senzori otkriju toplinski događaj, sustav može pokrenuti izbacivanje za manje od sekunde, odbacujući bateriju između 3 i 6 metara od vozila. Ideja je zaštititi putnike od potencijalnog požara ili čak eksplozije.
I proizvođač se ograđuje
Naravno, izbacivanje goruće baterije “negdje drugdje” moglo bi značiti izravno u drugi automobil, na pješake ili u sred prometnih gužvi. Također, baterija koja teži stotine kilograma daleko je od bezopasne.
Iako ne postoje službene informacije o tomu tko je autor ove ideje, američki Carscoops otkriva kako oznake na SUV-u sugeriraju da je test organizirao Kineski centar za istraživanje automobilskih sudara. Slike s prezentacije pokazuju da se test održao tijekom “Sastanka o demonstraciji i razmjeni tehnologije lansiranja baterija“ 19. rujna 2025.
Čini se da je prototip baziran na modelu iCar 03T, iako se proizvođač automobila brzo distancirao od ovog eksperimenta.
Marka u vlasništvu Cheryja kratko je izjavila: “Ovo nema nikakve veze s iCAR-om, molimo vas da budete racionalni.“
Unatoč spektakularnoj prezentaciji, bacanje baterije od pola tone u promet ne doprinosi sigurnosti, a u stvarnim nesrećama sam mehanizam bi vjerojatno bio uništen prije nego što bi uopće aktivirao.
Uostalom komentari na društvenim mrežama su rekli svoje, a slobodno ih i sami možete pročitati ovdje.