Renaultova legenda stigla u Hrvatsku: Katrica se vraća na ceste u nikada boljem i funkcionalnijem izdanju

Renault 4

Ako će netko pamtiti 2025. godinu, to je onda francuski proizvođač automobila Renault koji ne staje s uzbudljivim modelima ove godine. Nakon što je prvo stigao dugo očekivani Renault 5, pa su svijetu predstavili i novi Renault Clio, konačno smo na domaćem tržištu dočekali dolazak još jedne legende, modela Renault 4.

Popularna katrica obilježila je djetinstvo mnogih ljudi u svijetu, ali i u Hrvatskoj. Riječ je o najuspješnijem Renaultovom modelu ikada koji je proizveden u preko 8 milijuna primjeraka, a koji se sada u 2025. godini na automobilsku scenu vraća kao električni automobil.

Renault 4
Novi Renault 4. FOTO: Andrej Jelušić

Bio i ostao funkcionalan

Novi Renault 4 napravljen je na naslijeđu legendarnog prethodnika, što znači da se ispod modernog ruha skriva iznimno funkcionalan i praktičan automobil za sve ljude. Nova četvorka duga je 4.14 metara. Dimenzijama se smjestila između modela Clio i Capture, odnosno Renaulta 5 i jako uspješnog modela Zoe kada govorimo o električnim modelima.

Ono na što su iz Renaulta posebno ponosni jest etiketa “made in Europe” – što znači da je riječ o automobilu europske proizvodnje, pa čak i kada govorimo o baterijama. Retro futuristički dizajn novog Renaulta 4 vješto prikazuje duh stare katrice iako automobil u novom izdanju izgleda puno ozbiljnije.

Renault 4
Popularna katrica sada izgleda puno ozbiljnije. FOTO: Andrej Jelušić

Sprijeda se ističe jednodijelna osvijetljena maska u čijem se središtu nalazi luminirani Renaultov logotip, dok su s bočne strane najuočljiviji ozbiljni blatobrani, kao i trapezasti prozorčić koji podjeća na stari Renault 4.

Renault 4
Prednja maska je jednodijelna s luminiranim Renault logotipom u sredini. FOTO: Andrej Jelušić

Funkcionalnost je oduvijek bila najveći forte katrice koja je bila pravi obiteljski automobil za sve potrebe, a mnoga lijepa sjećanja oko ovog modela povezana su s putovanjima na more.

Takva putovanja sada će biti još lakša zahvaljujući izdašnom prtljažniku zapremine 420 litara, kao i krovnim nosačima na kojima možete prevoziti tule, odnosno dodatne stvari. I ne samo to – za svaki slučaj, novi Renault 4 ima mogućnost vuče do 750 kilograma.

Renault 4
Kapsulasta stražnja svjetla i trapezasti prozorčić jako podsjećaju na staru četvorku. FOTO: Andrej Jelušić

Udobnija unutrašnjost

Unutrašnjost u ovom automobilu dizajnerski je ista kao i kod Renaulta 5, uz nekoliko jako važnih razlika. Za početak, Renault 4 ima udobnija sjedala zahvaljujući debljoj pjeni u istima, a i sama unutrašnjost je prostranija pa se u automobilu bez problema mogu voziti četiri odrasla čovjeka.

Renault 4
FOTO: Ines Jelušić

Tu je već sada standardni OpenR link sustav multimedije s Google uslugama, kojih je na raspolaganju preko 100. I Renault 4 navigira putem Google Mapsa u koji je integriran pametni planer putovanja koji će vam pronaći punionice te vas informirati o vremenu koje morate provesti na istima.

Renault 4
Multimedija je ista kao i u Renaultu 5. FOTO: Andrej Jelušić

Dinamičan s novim vozačkim funkcijama

Renault 4 napravljen je na AMPERE platformi te teži ispod 1,5 tone. Jako je dinamičan zahvaljujući multi-link stražnjem ovjesu kakav je i u modelu Renault 5, a zbog kompaktnih dimenzija ima i mali krug okretanja.

U autu se možete voziti samo na jednu pedalu zahvaljujući sustavu one pedal, a koji sada u potpunosti može zaustaviti automobil. Novost je i da se u Renaultu 4 možete voziti na dva nova načina vožnje – snow i all terrain. Za sigurnu vožnju tu je 25 ADAS sustava, a one dosadne i u ovom modelu možete isključiti na prekidaču My Safety.

Renault 4
FOTO: Andrej Jelušić

Renault 4 dolazi u verziji od 120 KS s baterijom od 40 kWh što omogućava autonomiju do 308 kilometara, ili u jačem izdanju sa 150 KS te baterijom kapaciteta 52 kWh. Veća baterija daje doseg do 409 kilometara.

Renault 4
FOTO: Andrej Jelušić

Na AC punionicama brzina punjenja iznosi 11 kW, dok će se na brzim punionicama baterija puniti brzinom do 100 kW, odnosno do 80 kW na maloj bateriji.

Renault 4
Auto će biti dostupan i u dvobojnoj karoseriji. FOTO: Ines Jelušić

Poznata cijena u Hrvatskoj

Renault 4 bit će dostupan u tri razine opreme – Evolution, Techno i Iconic. Manja baterija dolazit će samo na jednoj razini opreme, dok ostale dvije bogatije opreme biti dostupne isključivo s većom baterijom. Novi Renault 4 već je dostupan i u Hrvatskoj, a cijena mu kreće od 30.990 eura.

Renault 4
Stara katrica i danas ima status legende na cesti. FOTO: Andrej Jelušić

Prvi dojmovi nakon prvih kilometara s novim Renaultom 4 iznimno su pozitivni. U modernom ruhu u kojem nam je stigao, Renault 4 u potpunosti je spreman obilježiti živote nekih novih generacija – baš kao što je to nekada davno napravio i njegov legendarni prethodnik…